Monday, February 23, 2009

Vatikan'a Göre Uzaylılar Olabilir!

Hristiyan dünyasının başkenti Vatikan'da kilisenin baş astronomu José Gabriel Funes, Dünya dışında yaşamın olabileceğini, hatta bu varlıkların gelişmiş insanlar olabileceklerini söyledi. Yani dinen bir engel yokmuş.


Arkadaş diyor ki;



"O kadar galaksi var, her birinde milyonlarca yıldız var. Bu yıldızların neredeyse hepsinde bir sürü gezegen var. Hiçbirinde yaşamın olmadığı öngörüsü çok büyük bir optimistlik olur". E haksız sayılmaz. Vatikan'a göre hem tanrıya inanıp hem de yer dışı yaşam araştırılabilirmiş. Bilmediğiniz üzere ülkemizde extraterrestrial hayat için hiçbir çalışma yapılmıyor. Yapanın da bursu kesiliyor. Ve daha bir sürü engel çıkartılıyor karşısına. Bilmiyorum islamda da böyle geniş ölçekli düşünebilen astronomlar var mı ama bir din kendini nasıl dışarıya kapatır açık bir şekilde görüyoruz. Hiçbir dine karşı değilim ama yani araştırmadan etmeden "yok işte arkadaşım yok" demek bana biraz ters geliyor. Bilim araştırmaktır. Ateizmi desteklemez aslında. Bilimin sizden tek beklediği, araştırmalarına tanrıyı karıştırmamandır. Yoksa ister Allah'a inan, ister puta tap, ister inekleri kutsal hayvanlar yap. Öyle işte.

Ha değinmeden geçemeyeceğim. Kendisi bu teorik varlıklar için "Dünya dışı kardeşlerimiz" dedi. Bence komik.

Kaynak mı? İşte kaynak.

3 comments:

  1. arkadaşım ekmek bulamıyoruz ne extraterrestrial çalışması!

    ReplyDelete
  2. uzun zamandır sessiz buralar :) yazılarını bekliyorum merakla

    ReplyDelete
  3. ehm. haklısın valla her gün gözümün önünde, "şimdi yazayım, yok şimdi" derken geçti gitti zaman. birkaç kez tam yazayım dedim düzgün bir haber bulamadım. şimdi gidip de burayı astrofizik profesörlerinin makale savaşlarıyla da doldurmak istemedim. ama şimdi ilgi çekici birkaç haber var, hemen ekliyorum :)

    ilgin için çok teşekkür ederim. gerçekten moral denilen olgunun yapılan işe etkisi çok büyükmüş :)

    ReplyDelete